Saturday, July 4, 2009

induksi@pangkor - episod journey to pangkor :)

dah di calling ke induksi, so yep yep hoorey start la journey dari mentakab yang disayangi..hehe


  • perjalanan : 9.00 pagi dari kk mentakab dengan van kolej..
  • barangan: kat 5 beg aku bawak..hehe bercuti sakan nih tuk 2 mnggu..hehe skali ngan buku2 yang tebal ok, bukan baju je..ekekeke
  • laluan ke pangkor: kata abang syed yang bawak kami, akan lalu kut batang kali, then kut perak, then kut mana lagi ntah.. tapi paling mencabar melalui jalan batang kali la n jalan on da way nak gi genting.. cm naik roller coaster, jap ke kiri, jap ke kanan..hehehe seb baik la aku nih jenis tahan mabuk keta..hehe
  • masa smpai : kat 5 jam duk dalam van kolej yang kerusi dia 90 darjah tuh, akhirnya smpai kat lumut dalam pukul 2.00 ptg.. cuaca kat sini sngat panas..emm...
  • next step: cari tiket feri la kan, nak smpai pangkor kene la naik feri dari jeti lumut nih.. anip ikut skali jadi penunujuk arah sebab dia pernah datang cni, kami berempat, aku, kak iza, ustaz syawal n ustaz lukman first time smpai cni..

  • da journey to pangkor island :
  1. kami berempat terpisah la sebab resort lain2. kak iza n ustaz syawal naik feri lain, aku n ustaz lukman naik feri sama. huh, seb baik kalu dop sure la aku sorang2..thanks to ustaz syawal yg tlg angkat satu beg aku..hehehehe THANKS LUKMAN:)
  2. dgn beg yang banyak aku pun menuju la ke feri, kat cni feri ada tiap setengah jam, so kami pilih nak naik feri dalam kul 2.45 la. rimas tul ngan beg bnyak2 nak kene angkut, dgn penat naik van dop hbis lagi kene plak naik feri..emm... redah jela..
  3. perjalanan ngan feri, very smooth.first time nih naik feri gi pangkor. saja aku pilih tempat tepi tingkap sebab nak tgk kat luar, suasana dia..hehe best la, tak terasa berombak sngat sebab feri nih besar la. kat setengah jam gak nak smpai ke pangkor. emm... lama gak. ingat jap je..new experience, dkpe redah je..hehe
  4. smpai kat jeti, aku n lukman dop tau nak tuju ke mana.. tapi kami tarik jela beg2 ke hujung jeti.. ada la taxi cm van skulah tapi warna dia pink n putih dgn tulisan pangkor taxi kut kalu dop silap.. emm..
  5. kat ctu rmai la pensyarah2 dari kk n poli lain tibe.. masing2 menyebut la nama resort yang kene gi.. aku n lukman resort lain2 tapi still naik van yang sama sebab dekat2 je, kata driver taxi tuh la. aku nih mana la tau. first time jejak kaki nih ke pangkor..hehe
  6. perjalanan ke resort melalui jalan tepi2 bukit..emm.. baru aku tau besar gak pangkor nih.. siap ada jalan raya lagi.. tapi mncabar gak la jalan2 dia sebab berselekoh.. tempat tujuan TELUK NIPAH.. dalam perjalanan bnyak gak la aku nmpak mcm2 jenis resort.. tempat peranginan la katakan..hehe
  7. lastly, setelah melalui deretan resort, akhirnya.. aku tiba jua di PANGKOR BAYVIEW RESORT..hehe check in lu.. alhamdulilah, akhirnya smpai gak setelah seharian journey..emm..got new experience dis day:)

No comments:

Post a Comment