Thursday, July 2, 2009

induksi@pangkor - episod calling :)

ekeke, tjuk berepisod plak..bnyak sngat pun episod dlm perjalanan menjalani induksi..
emm...


  • 8 jun 2009 > dapat surat dari KPT dikehendaki hadiri kursus induksi..
  • kursus induksi = sangat penting untuk pengesahan jwatan setelah dilantik..
  • step jawatan gini la dalam bhasa mudahnya:
  • 1> menerima surat pelantikan dari SPP (ni baru dilantik) >> aku dah dapat
  • 2> kene hadiri kursus induksi + lulus exam untuk di sahkan dalam jawatan. >> step seterusnya yang kene lalui
  • 3> dah sah jawatan oleh itu leh la naik pangkat :)

oleh yang demikian untuk disahkan jawatan kene la menghadiri kursus induksi ni. semua kakitangan kerajaan la kene laluinya dop kira dalam skim mana. kalu aku skim DH untuk pendidikan, U untuk kesihatan cm doc dan sebagainya la. hehe

pergh, bajet2 cm lambat je lagi dapat induksi sebab senior2 dah dlantik dalam setahun -2 tahun baru dipanggil. aku baru berkhidmat 5 bulan dah dipanggil. time nih dah gelabah dah.. takut rase, byk mnde je dop tau.alahai...

tapi kene gak lalui.. redah je la..terus je dalam pale otak:

  • perintah2 am yang aku dop wape nak ingat..
  • pekeliling kemajuan perkhidmatan awam (pkpa)
  • dasar2 kerajaan
  • mcm2 la, bermain2 dalam kepala aku

smpaikan rmai yang ckp best la dapat gi pangkor, emm... dop rasa pe2 pun sebab debaran+ ketakutan+rasa seram sejuk melanda diri ini.hahaha tapi aku bernasib baik la sebab aritu bulan 4 dah gi kursus pendedahan pensyarah baru kat batu pahat, dop la blur sngat.. cume perlu refresh back jela ku.. ntah ler..

langkah utama gi cari lu buku2 yang patut.. nak std sure la dop sempat dalam masa seminggu lagi nak berangkat ke pangkor..hehe Ya Allah, mudahkanlah..aminn..

No comments:

Post a Comment