Tuesday, May 26, 2009

hari haiwan sedunia

oleh kerana mood story morry mencurah2 so slalu je la nak update latest story..hehe story nih pasal hari haiwan sedunia(kata kak nor).. nape dinamakan sedemikian? kerana hujung minggu 17 mei yang lalu, kami telah membuat lawatan smbil belajar ke tempat2 yang menempatkan haiwan di negeri pahang. kenapa? kerana kami ada lah pencinta fauna..hehehe yeke??



perjalanan sempena "hari haiwan sedunia" bermula seawal jam 8 pagi dari mentakab.tempat yang ditujui adalah kuala gandah, lanchang yang memakan masa kira2 40 minit kut (sebab aku dop drive n layan perasaan je dlm kete dop tgk pun wape lama..hehe agak2 jela tuh sebab lama gler nak smpai)


kuala gandah adalah tempat gajah2 yang terkenal di pahang nih. gajah2 dia plak bukan kecik2. besar giler la..hehe oleh kerana smpai awal sempat la tgk gajah2 ini dimandikan n "breakfast"..hehe
dlam sejam gak kut lepak menikmati alam kat kuala gandah nih. tempat nih jauh kedalam hutan. dah lama rasanya dop mngunjungi tempat2 yang sejuk n nyaman gini. ilang rasa bosan n homesick..hehe destinasi seterusnya dituju adalah deerland.. kat 5 minit dari kuala gandah la. deerland nih plak menempatkan haiwan2 lain la. antaranya beruang, ular, dll la. cm zoo la.tapi kat cni leh tgk dkat haiwan2 nih... even aku nih geli ngan haiwan2 ni tapi enjoy gak la.. prove aku begitu geli dgn haiwan adalah gambar kat bawah nih..hehehe ada ke binatang nih nak jilat kaki aku..eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...



best gi kat deerland nih sebab leh bagi makan kat haiwan2 tuh.. ada gak la binatang yang aku dop geli aku bg la makan..cm gmbar kat bawah nih la




sebelum masuk deerland, as usual la posing lu. tu mmg mnde wajib la. prove dah mengunjungi deerland nih hehe



aku kalu bab amik gmbar dgn binatang2 nih ok je. kalu pegang2 eiiiiiiiiiiiiii.. i geli la u..hehe tapi best la.. mengenali haiwan dgn lebih dekat..




tempat akhir yang ditujui adalah mini zoo di tengah2 bndar temeloh. kat 40 minit gop la..lastly.. hargailah haiwan2 yang ada disekeliling anda(cm iklan pelindungan haiwan plak)hehe

No comments:

Post a Comment